MARENGS



Hej venner.

For ikke længe siden stod jeg og bagte, da jeg stod tilbage med 10 æggehvider tilovers. Den dag havde jeg en del på programmet, men da jeg er meget i mod madspild, skyndte jeg mig at lave en omgang marengs. Det er nemlig lynhurtigt, nemt og ret lækkert. Marengs er også en smuk del af et fødselsdagsbord eller bare til en hyggelig eftermiddag.


Til en stor portion:
10 æggehvider
500 g sukker
evt:
3 spsk citronsaft
lidt vaniljesukker
el.
kakaopulver

Der findes et utal er varianter. Jeg lavede de klassiske hvide (ikke tilsat mere), søde lyserøde (en sjat rød frugtfarve, evt. lidt frysetørrede bær til topping) og lækre kakaomarengs (et par spsk. kakaopulver, til den ønskede farve er der).
Brug en sprøjtepose eller bare en ske, til at lægge dem ud på en bageplade.
Bag dem ved 120 grader i en 1-1,5 time.

Flinke hilsner 

Marie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar