PANDEKAGEKAGE

Hej venner! 

Min lillesøster fejrede sin 12 års fødselsdag i dag (tillykke til dig Julie!), og hertil havde jeg lovet at lave den efterhånden ret berømte pandekagekage. Jeg kan tydeligt huske hvordan jeg som lille altid drømte om at smage sådan én, som de fik i Findus og Pedersen. Drømmen gik først i opfyldelse i sommers, da jeg fik den hos Johanne. Det er også hendes virkelig lækre opskrift: 




Til en kage med 7 pandekage lag: 


Pandekager: 

3 æg 
200 g hvedemel
Et lille nip salt 
1 tsk kardemomme 
3,5 dl mælk
2 spsk øl eller vand 
Smør til stegning 

Bland alle ingredienser. Dejen kan godt virke lidt tyk, men det er lækrest i kagen. Lad dejen stå i ca. et kvarter. Steg dem derefter på panden. Der skulle gerne blive 7 eller derover. 


Til hinbærskummet: 

5 dl piskefløde
200 g friske eller frosne hindbær
1 citron, skallen herfra 
2 spsk flormelis 

Pisk først fløden til skum. Vend derefter de øvrige ingredienser sammen. 


Derudover: 

3 bananer
150 g blåbær
100 g ananas 


Samling af kagen: 

Kagen er i lag på skiftevis pandekage, skum, pandekage, frugt. Husk at start og slut med en pandekage. Og husk at gem lidt skum og blåbær til at pynte med. 



Flinke hilsner
Marie 


1 kommentar:

  1. lækkert, lækkert, lækkert! lavede den også én den anden dag, til min mor's fødselsdag. Dén var bare helt classic, uden hinbær-skum. Må prøve jeres version næste gang!

    SvarSlet