MüSLI MED MANDLER, KOKOS OG ÆBLE


Hej venner!

Jeg startede i dag min weekendmorgen med en portion hjemmelavet müsli med mandler, kokos, gojibær og æble. Jeg synes virkelig at alle skal have lov at smage denne her version - den er helt vildt lækker, og en af de ting jeg glæder mig mest over, når jeg lige er stået op om morgnen. Jeg synes selv den har det helt perfekte blandingsforhold mellem surt og sødt oven på en portion yoghurt. Nyd den! 




Til et stort glas: 

400 g grovvalsede havregryn
2 håndfulde sultan-rosiner, eller andre rosiner 
100 gram hakkede mandler 
1 dl kokosmel
0,5 dl hørfrø
en god håndfuld sesamfrø 
2 spsk blå birkes
1,5 dl tørrede æbletern (jeg bruger dem fra Urtekram) 
2 spsk honning
en lille smule kokos - eller smagsneutral olie. 
en lille håndfuld gojibær 

Bland alle ingredienserne sammen på en stor pande, og steg det, indtil det begynder at dufte ristet, eller det har taget farve. Det tager cirka 10 minutter. 
Bred det ud på et stykke bagepapir indtil det er kølet af, og opbevar det i et stort glas. 



Hav en fortsat dejlig weekend,

Marie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar