SKIBOLLER



Hej venner!

Aaah, så er det endelig snart ferie! De fleste af jer nyder det sikkert allerede nu. I år skal min familie og jeg igen på skiferie, og åh, hvor jeg glæder mig. Tanken om farten, sneen og de østrigske madlækkerier får allerede et lille smil frem.
Jeg syntes, at jeg ville forkæle min familie lidt til turen og har dermed bagt disse 'skiboller'. Mango og chokolade er i kombination noget af det lækreste jeg ved og kokossen gør bare noget helt særligt.






25 g gær
3 dl lunkent vand
1/2 tsk salt
3 spsk honning
1 æg
1dl mælk
6-700 g hvedemel
100 g mørk chokolade
1/2 mango
25 g kokosnød
1 æg til pensling

Start med at opløse gæret i vandet og rør dernæst med salt, honning, æg og mælk. Tilsæt melet lidt ad gangen i mens du rører. Inden dejen har nået den rigtig konsistens, tilsætter du chokolade, mango og kokos. Lad dejen hæve i cirka en 1 time ved stuetemperatur. Lav dernæst ca. 15 boller og pensel dem. Bag dem ved 180 grader i varmluft i cirka tyve minutter til de når en gylden farve.

Ønsker jer en rigtig dejlig ferie!

Flinke hilsner

Marie 



1 kommentar:

  1. Det ser super lækkert ud! :-)
    Gid jeg havde haft sådan nogle i min ferie! :-)

    SvarSlet