MIN MORGENGRØD


Hej venner!

Er det ikke noget med at morgenmaden er dagens vigtigste måltid? For mig er det i hvert fald. En god morgenmad kan for mig virkelig være med til at bestemme dages retning, haha. Derfor består min morgenmad for det meste af en god portion grød, gerne med en masse frugt på, så jeg bliver mæt lang tid af gangen. Jeg sætter også min grød i blød dagen inden. Det sparer mig for en masse tid og morgnen, da kerner og gryn bliver mere møre af at ligge i vand natten over. 




Til 1 portion: 

1 dl boghvedegryn
0,25 dl havregryn
0,25 dl rugkerner
3 dl vand 
lidt havsalt 

Sæt boghvede, havre, vand og rugkerner i blød inden du går i seng.
Næste morgen tilføjer du saltet, og lader det koge i ca. 5 minutter, til det begynder at ligne grød. 
Server, som jeg gjorde, med grapefrugt, banan, tørrede gojibær, sirup og græskarkerner. 



Flinke hilsner

Marie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar