HUMUS


Hej venner! 

Jeg er så heldig at have ferie her i uge 8. Virkelig rart, når man læser alle de der halvsure facebookopdateringer om hvor lidt folk gider i skole. 
Men i hvert fald har jeg nydt at stå sent op og spise god morgenmad efterfuldt af en ligeså god frokost - og til sådan en frokost synes jeg at humus hører sig til. Jeg elsker det virkelig, både på brød, som tilbehør til aftensmaden eller til at dyppe sine grøntsager i. Min version er utrolig enkel. Jeg tror det tog under 10 minutter at lave, fordi jeg brugte de kikærter fra dåse, i stedet for at stille nogen til blød. 


Til en stor portion: 

2 dåser kogte kikærter 
ca. 1 dl vand
1 tsk tahin (sesampasta) 
1 lille tsk spidskommen
1 lille tsk chilipulver 
2 fed hvidløg
1/2 citron, saften derfra 
1 spsk olivenolie 

Blend det hele, til det får den ønskede konsistens. Hvis den er for tyk, kan man tilføje mere olie eller mere vand. 


Flinke hilsner

Marie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar