FARS PAPRIKAGRYDE




Hej venner!

Jeg må ærligt indrømme, at jeg intet ære kan tage for denne ret. Det er udelukkende min fars egne kokkeevner (hvilket er en anelse begrænset, men det er en anden sag). Alligevel er Fars Paprikagryde en så betydningsfuld ret for både Marie og mig, at den fortjener bloggerplads.
Det fantastiske ved sådan en gryderet er, at det aldrig bliver ens - fra gang til gang udvikler det sig, alt efter, hvad der lige er hjemme køleskabet.
Jeg hjalp gladeligt til med den praktiske løg- og champignonsnitten, mens min kære far fuldte sine instinkter ved komfuret.

Ingredienser:

1 stk. svinemørbrad
meget paprika
2 løg
2-3 fed hvidløg
Chili - alt efter temperament
1 dl. hønsebouillon
150 g champignon
1 dl fløde
1/2 peberfrugt
3 laurbærblade
salt
peber

Skær mørbraden ud passende stykker og steg sammen med noget af paprika'en, salt og peber i smør - man får mest ud af paprikaens smag, hvis det steges hårdt. Tag kødet af panden og blancher løg og hvidløg. Tag så det af og steg derefter champignonerne og peberfrugten. Bland det hele sammen og tilsæt bouillon og fløde. Lad det stå og simre og smag til med resten af ingredienserne. Jævn evt. med maizena.
Server med ris. Nyd det!

Flinke hilsner

Marie 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar