RISRULLER









Hej venner! - Følg med os på facebook her.

Marie har været på en rejse til Vietnam for et par år siden, og blev mødt med denne fantastiske ret. Den er enkel, meget hurtigt at lave og virkelig lækker og anderledes. Den mætter på en behagelig måde, der ikke føles helt så tung som sovs og kartofler. Du kan twiste den med dit eget fyld, men hold dig inde for det asiatiske køkken. Du kan købe rispapiret i de fleste asiatiske indvandre grønthandlere.

Som fyld brugte vi:

Salat
Basilikum
hakkede, salte cashewnødder
Mango
Forårsløg
Peberfrugt
Koriander
Kylling eller rejer, stegt i chili, ingefær, hvidløg og olie.

Alt skåret ud i små, delikate stykker.

Måden det hele bliver samlet på, har vi lavet en lille video om:




Når rullen er rullet, kan du dyppe den i soya og chilisauce.

Flinke hilsner

Marie & Marie

3 kommentarer:

  1. Muums hvor ser det lækkert ud. Jeg har selv prøvet at lave det før, men det gik helt galt , haha :) Vil prøve at lave det igen efter jeres fine video! :)
    - Rigtg fed blog!

    SvarSlet
  2. Det ser supper lækkert ud, det skal jeg bare prøve :-)
    Jeg har en giveaway kørende, som jeg håber, du vil deltage i :-)
    http://bydaydreamer.blogspot.dk/2012/11/giveaway.html

    SvarSlet
  3. ser lækkert ud besøg gerne min blog og blive fast-læser.
    Knus kheila fra http://kheilasimonsen.blogspot.dk/.

    SvarSlet